onsdag 27 april 2016

Fotoredigering

   Picmonkey är ett gratis och intressant fotoredigerings program. Just nu har jag mixtrat en hel del i det programmet för att få till en bra bild som skall bli en annons i Sol o sommarbladet. Kom således på att jag även kan tipsa våra medlemmar om det programmet för knappast vet alla om att detta finns.

   Ett exempel här där jag ändrat bakgrundsfärger, gett föremålen större skärpa och lite ljusare. sen har jag "frostat runt med kanterna.
                                       En bild på ett fotocollage här och även på nästa bild.
    Det finns en hel massa man kan trixa med i picmonkey så jag tipsar här bara att googla på picmonkey och följ anvisningarna. De är på engelska så ni vet, själv får jag ta till lexikon ibland men det är det värt. Det värsta är bara att man fastnar vid datorn så lång tid  ifall man råkar tycka att detta är intressant. Bara detta lilla tips denna gång men hoppas att någon av er kan ha lite nytta eller glädje av tipset.
    Nu finns Hantverkarboden även på facebook så går gärna in där för den sidan uppdateras lite oftare. En trevlig Vappen till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar